• Q&A: Alles over de verenigingsdienst. 

    Wij krijgen regelmatig vragen van leden en ouders van jeugdleden over de verenigingsdienst en over het gebruik van de app Voetbal.nl. Wij hebben veelvoorkomende vragen hieronder op een rijtje gezet en beantwoord.

    * Hoeveel uur moet ik als verenigingslid maken en hoeveel punten krijg ik daarvoor?

    Als lid heb je de verplichting om minimaal 10 uur (100 punten) bij te dragen aan onze vereniging (tenzij je dit hebt afgekocht). Informatie rondom het beleid en eventuele uitzonderingen kan je hier nalezen.  -> https://www.fcweesp.nl/verplichte-verenigingsdienst/

    * Hoe gebruik ik de app Voetbal.nl?

    We hebben uitgebreide instructie gemaakt:

    Hoe kan ik zien hoeveel punten ik heb gehaald?

    Hoeveel punten je gehaald en nog nodig hebt, kan je checken in de Voetbal.nl app. Mocht je hier niet bekend mee zijn, dan kan je hier meer informatie vinden. -> https://www.fcweesp.nl/voetbalnl-app/

    * Mijn punten kloppen niet, waar kan ik dit melden?

    Geef je correctie door via ledenadministratie@fcweesp.nl.

    * Waar kan ik me aanmelden om mijn verenigingsdiensten in te plannen of vrijstelling aan te vragen?

    1. Voor verenigingsdiensten gaat dit zoals hierboven gemeld via de Voetbal.nl app, zie onderstaande vraag

    2. Mocht je hier invulling aan willen geven door deel uit te maken van één van onze commissies (kantine, feesten, voetbal, beheer, schoonmaak, financiën, sponsor, communicatie, toernooien, en vele andere) of ben je onderdeel van de teamstaf meld je dan aan via: vrijwilligers@fcweesp.nl om vrijstelling aan te vragen.

    3. Wil je een bijdrage leveren als scheidsrechter, meld je dan aan via: arjan.soer@fcweesp.nl

    * Waar en hoe kan ik me aanmelden voor o.a. kantinediensten, schoonmaakdiensten, klusdagen?

    Als deze op de agenda staan kan je deze via de Voetbal.nl app moeten zien via:

    • open de Voetbal.nl app en ga naar het menu
    • onder Vrijwilliger:
      • zie je de status (hoeveel punten er nodig/behaald zijn)
      • "Mijn beschikbaarheid" : dagen en tijden invullen
      • "Mijn taken": gewenste taken selecteren
    • onder Programma
      • scroll/zoek je naar de gewenste dag/dienst (rondje helemaal groen = vol)
      • klik je op de gewenste dienst
      • scroll je naar beneden naar Vrijwilligersteam
      • klik je op de groene plus om je aan te melden

    * Voor wanneer moet ik mijn punten gehaald hebben?

    Voor eind van dit seizoen, dit loopt tot en met 30 juni 2023.

    * Wat gebeurt er als ik einde seizoen niet voldaan heb aan mijn punten?

    Helaas zal er eind van het seizoen een financiële consequentie volgen voor een ieder die niet aan zijn / haar taken heeft voldaan. Dit zal inhouden dat er een ‘dubbele contributie’ zal worden geïnd. Dit staat gelijk aan de leden die begin van het jaar gekozen hebben de activiteiten af te kopen en daarbij geen vrijwilligersuren te hebben gemaakt. Het is in onze optiek anders niet ‘fair’ tegenover de anderen die zich zo enorm inspannen voor onze club en tegenover de leden die dit begin van het seizoen hebben afgekocht. Ook zal je volgend seizoen vooraf ingedeeld worden op ‘afkopen verenigingsdienst met dubbele contributie.

    * Kan ik alsnog kiezen voor dubbele contributie?

    Komende weken zullen we meer informatie delen in de nieuwsbrief zodat alsnog de dubbele contributie betaald kan worden. Dit is voor de leden die alsnog deze keuze willen maken en / of de komende maanden niet aan hun verplichte verenigingsbijdrage kunnen / willen voldoen.

    * Er zijn alleen nog diensten op dagen/tijden dat ik niet beschikbaar ben. Wat kan ik doen?

    Je kan andere mensen vragen om voor jou in te vallen (evt. tegen betaling). Dit zal je dan zelf moeten regelen; wij hebben geen lijst van mensen die beschikbaar zijn. En voor volgend seizoen dus inschrijven wanneer er meer keuze is.

    * Alle verenigingsdiensten zijn vol, dus ik kan niet genoeg punten halen. Wat kan ik doen?

    We zullen komende tijd (tot eind juni) nog nieuwe diensten en mogelijkheden inplannen. Kijk dus zelf regelmatig op de Voetbal.nl app,  selecteer alle dagen, tijden en taken.

    * Ik ben door FC Weesp ingepland voor een dienst, maar kan niet op die dag/tijd. Hoe los ik dit op?

    Het kan inderdaad ook gebeuren dat leden door FC Weesp ingedeeld worden. Dit doen we zo lang mogelijk van tevoren, nadat anderen de mogelijkheid hebben gekregen om zichzelf aan te melden. Je krijgt hier een mail van. Als je binnen 24 uur reageert dan zullen we de dienst verwijderen en iemand anders inplannen. Anders ben je zelf verantwoordelijk voor het vinden van een vervanger of andere oplossing. Je kan ook proberen een dienst te ruilen.

    * Ik wil mijn dienst ruilen. Hoe doe ik dat?

    Via de Voetbal.nl app kunt u, wanneer u verhinderd bent, een ruilverzoek plaatsen. Andere personen kunnen vervolgens via hun app uw ruilverzoek accepteren, waardoor zij de taak van u overnemen. Totdat de "taakruil" is doorgevoerd bent u verantwoordelijk voor de uitvoering van de taak en het zoeken van uw vervanger.

    * Ik sta (stond) ingepland voor een dienst en ben niet aanwezig (geweest). Hoe wordt dit afgehandeld?

    Het is voor andere mensen heel vervelend als er wel op jou gerekend wordt maar je komt - om welke reden dan ook - niet opdagen. In dat geval dient het dubbele aantal punten ingehaald te worden. Dus bv. bij een kantinedienst van 2,5 uur (25 punten) wordt een correctie van 50 punten extra aangebracht. Hierover gaan we niet in discussie.

    *Hoeveel uur moet ik als lid/ouder meehelpen als er meerdere gezinsleden bij FC Weesp voetballen?

    Voor het 1e lid/kind 10 uur (kabouters/mini's 5 uur).
    Voor elk ander (extra kinderen) komt er 5 uur bij (bij kabouters/mini's 2,5 uur).
    Gezinsleden van 18 jaar en ouder dienen altijd de volledige 10 uur mee te helpen

    Voorbeeld (alleen kinderen jonger dan 18 jaar):
    Kind 1: Emma (10 uur = 100 punten)
    Kind 2: Bas (10 jaar) + 5 uur (15 uur)
    Kind 3: Sep (12 jaar) + 5 uur (20 uur)
    De te behalen punten worden meestal verdeeld (bv Emma 75, Bas 75 en Sep 50 punten)